U kunt zich hier inschrijven als woningzoekende voor een woning van Stichting Duivenvoorde:

• Als u 53 jaar of ouder bent (een woning wordt toegewezen wanneer u 55 jaar of ouder bent); én
  • Als u (redelijk) zelfstandig kunt wonen; én
  • Als u geen thuiswonende kinderen jonger dan 55 jaar heeft; én
  • Als uw verzamelinkomen niet hoger is dan:
    • eenpersoonshuishouden: € 47.699
    • tweepersoonshuishouden: € 52.671
    Toelichting inkomen:

Het is belangrijk dat u zelf de afweging maakt of inschrijven bij Stichting Duivenvoorde voor u zinvol is. Wanneer uw inkomen hoger is dan de maxima die gehanteerd wordt, kunt u geen sociale huurwoning huren. Het kan natuurlijk zijn dat u verwacht dat uw inkomen gaat dalen en dat u over een tijdje wel weer een sociale huurwoning kunt huren. In de tussentijd bouwt u dan inschrijfduur op. Andersom kan het ook zo zijn dat u nu minder dan het maximum inkomen verdient, maar dat u de komende jaren meer gaat verdienen.

• De kosten voor een inschrijving via iDEAL bedragen € 25,00. Uw inschrijving wordt ieder jaar kosteloos verlengd, u hoeft hiervoor niets te doen.

Wachtlijst

Stichting Duivenvoorde beheert de wachtlijst voor de huurwoningen. Dat betekent dat u geen beschikbaar aanbod op onze website of via een medewerker kunt krijgen. De woningaanbieding wordt gedaan op basis van de inschrijftijd. U hoeft dus zelf niet te reageren.

Let op! Schrijft u zich in als woningzoekende bij Stichting Duivenvoorde, dan gaat u akkoord met de inschrijfvoorwaarden. Met uw inschrijving bevestigt u dat u deze informatie hebt gelezen. Als u niet met de inschrijfvoorwaarden akkoord wenst te gaan, verzoeken wij u zich niet in te schrijven bij Stichting Duivenvoorde.

Start inschrijving

Nodig bij uw inschrijving:

• Ongeveer 10 minuten de tijd

Het kost u slechts 10 minuten om uw gegevens en uw woonwensen in te voeren.

• Gegevens over uw verzamelinkomen

Inkomensgegevens van u (en evt. partner). Het verzamelinkomen vindt u op de inkomensverklaring of definitieve aanslag van de Belastingdienst.

• Dit kunt u direct opvragen door in te loggen met uw DigiD op de website van de belastingdienst: mijn.belastingdienst.nl

In het menu klikt u vervolgens op “mijn gegevens” en daar treft u: Inkomensverklaring en geregistreerd inkomen.

• U kunt ook bellen met de BelastingTelefoon 0800 05 43 (gratis). U ontvangt de inkomensverklaring binnen een week op uw postadres.

Het is belangrijk dat u het juiste inkomen opgeeft in uw inschrijfgegevens. Vul het verzamelinkomen in dat op uw inkomensverklaring van de Belastingdienst staat vermeld. Uw inkomen wordt bij toewijzing altijd gecontroleerd. Als dan blijkt dat u niet het juiste inkomen heeft opgegeven, kan de woning alsnog aan u voorbij gaan.